Zniszczony lub zagubiony bagaż – prawa konsumenta

księgowość

Wakacje nie zawsze okazują się udane. Czasami parę problemów rzuca duży cień na resztę wycieczkowych aspektów. Zamiast wypoczynku, turyści muszą zmagać się ze stresem. Szczególnie kłopotliwe jest zagubienie bagażu, jednak ten fakt można zareklamować.

Zagubienie bagażu już na początku może popsuć nastrój całego wyjazdu. Taka nieprzyjemna sytuacja może również negatywnie podsumować dość udane wczasy. O bagaż powinniśmy martwić się przede wszystkim na lotnisku. Pamiętajmy, że linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za zagubienie lub zniszczenie bagażu, do górnej granicy około 5,5 tysiąca złotych.

Jeśli znajdziemy się w takiej kłopotliwej sytuacji, należy skierować się do punktu informacyjnego i wypełnić odpowiedni formularz. Reklamację musimy złożyć w terminie 7 dni od momentu odebrania zniszczonego bagażu lub w ciągu 21 dni od odbioru opóźnionej walizki. W przypadku zaginionego bagażu, przepisy nie podają dokładnego terminu. Przewoźnik ma obowiązek wypłacić konsumentowi odszkodowanie w formie pieniężnej.

Na podstawie wagi lub udowodnionej straty wycenia się wartość bagażu.