Dropshipping a handel?

Na pozór, różnica między dropshippingiem a handlem jest niewielka. W końcu w jednym i drugim pojęciu chodzi o handel, a konkretniej o relację pomiędzy daną jednostką, a klientami. Jest w tym jednak duża zmyłka, ponieważ pomiędzy nimi panuje bardzo wiele różnic. Zacznijmy jednak od samego początku. W celu dokładnego wyjaśnienia, czym jedno różni się od drugiego, zostały przygotowane dokładne charakterystyki dwóch rodzajów handlu:

  • Pierwszy, czyli dropshipping to sposób sprzedaży, która odbywa się drogą internetową. Współcześnie oceniana jako rynkowa rewolucja i szansa dla wielu młodych przedsiębiorców.

    Wszystko jednak zaczęło się od potrzeby sprzedaży i znalezienia na alternatywę sklepów stacjonarnych. Jak się okazało, wielką okazją stał się internet i przeróżne platformy do tego służące. Z jednej strony – nie trzeba wynajmować drogich lokali, z drugich – przejmować się magazynowaniem towaru i logistyką. Cała idea dropshippingu polega na tym, że sprzedawca odpowiada wyłącznie za zbieranie zamówień i realizowanie ich na poziomie komunikacyjnym. Realną realizacją zajmuje się dostawca, który odpowiedzialny jest już za wysyłkę towaru bezpośrednio do klienta. To rozwiązanie wprowadziło wiele rewolucji, ale i korzyści.

    Zysk sprzedawcy polega dokładnie na tym, na czym polegają ceny hurtowe. Jest to nic innego jak różnica pomiędzy ceną hurtową, a detaliczną i stąd bierze się czysty zarobek. Wybór dostawcy, który będzie realizował z nami tą formę handlu jest jednak niezwykle trudny i intensywny. Poszukiwania mogą trwać tygodniami, gdyż nie każdy zgodzi się na dostarczanie każdego typu przedmiotów i produktów. Niektóre z nich są problematyczne, inne wcale. Ważne, by znaleźć kogoś, kto odpowie na nasze potrzeby w stu procentach i cieszyć się ze współpracy.

    Dropshipping to świetna okazja na zaoszczędzenie nie tylko pieniędzy na dodatkowe przestrzenie do przechowywania, ale przede wszystkim czasu. Wiedzą to szczególnie ci, którzy mają stałych klientów i realizują bardzo dużo zamówień. Pakowanie, wysyłanie i kontrola transportu jest czasochłonna i niekiedy przewyższa możliwości sprzedawcy. Ta forma handlu dedykowana jest jednak nie wielkim sklepom internetowym, które owszem cieszą się sprzedażą, ale nie masową. Tym, którym zwyczajnie nie opłaca się prowadzić samemu obsługi klienta w znaczeniu słowa dropshippingu;

  • Handel różni się od dropshippingu jedną podstawową rzeczą. Osoba, która odpowiedzialna jest za realizowanie poszczególnych zamówień, musi skupić się nie tylko na budowaniu relacji z klientem i przyjmowaniu zamówień.

    Musi je realizować, a przy tym pilnować i stale kontrolować kolejne kroki. Handel jest procesem, trudnym zadaniem i czasochłonnym zajęciem. Współcześnie nadaje się dla wielkich koncernów, które mogą pozwolić sobie zarówno na przestrzenie hurtownicze, ale i wykształconych pracowników, którzy zajmą się kompleksową obsługą klienta.

Zarówno handel, jak i dropshipping mają swoje wady i zalety. Ważne jednak, by rozróżnić która forma odpowiada danemu przedsiębiorstwu. Handel jest bardzo obszerny i obejmuje całość procesu zakupowego, natomiast delegowanie czynności wysyłki towaru do klienta jest prostsze, choć nie w każdym wypadku się opłaci.

News Reporter
Tutaj możecie się czegoś dowiedzieć na temat autora ! Pozdrawiam ! Przykładowy tekst